Sleduj vývoj na itch.io
O hře
Sancta je temný, atmosférický simulátor chůze zasazený do opuštěné kobky, kde světlo znamená přežití. Hráč postupně odhaluje skrytá tajemství, řeší hádanky a čelí dávno zapomenutým nepřátelům, před nimiž je jedinou obranou útěk nebo ukrytí.
Atmosféra hry je založena na souhře světla, stínů a zvuku, které dohromady vytvářejí intenzivní, napjatý zážitek.
Klíčové prvky
✨ Příběh prostředím – hráč odhaluje svět a jeho minulost skrze detaily, fragmenty a prostředí samotné.
Světlo jako život – vyrob si vlastní louč z nalezených věcí a chraň si ji jako nejcennější poklad.
Plížení a přežití – nepřátelé jsou nebezpeční a nezničitelní; přežiješ jen díky tichému pohybu, schovávání a útěku.
Interaktivní prostředí – pohybuj předměty, používej je jako nástroje a překonávej překážky i hádanky.
Úkryt jako bezpečí – místa, kde můžeš uložit hru, směňovat předměty a vyrobit nové.
Psyché – sleduj nejen zdraví a váhu předmětů, ale i psychickou odolnost. Strach snižuje psyché, a ta je přitom potřebná k výrobě i směně.
Křehkost a pomíjivost – některé předměty jsou zničitelné a nevydrží navždy.
Plán vývoje
Blízká budoucnost – představení na Steamu a možnost přidat hru do Wishlistu.
Podzim 2025 – vydání předběžného přístupu (Early Access) s cca 30–60 minutami intenzivního zážitku.
Budoucnost – hra bude vydána celkem ve třech částech. Postupně přibudou druhá a třetí, aby celkový herní čas činil přibližně 2–3 hodiny.
Jazyky – v první fázi bude hra dostupná v angličtině. Při zájmu hráčů budou přidány další jazyky, včetně češtiny.
Technické informace
Vyvíjeno v Unreal Engine 5.
Cíl vydání: Steam + Epic Games Store.
Stav projektu
Tato hra je stále ve vývoji.
Zakoupením či podpořením přispějete přímo k jejímu posunu kupředu.
Neexistuje žádná záruka, že bude dokončena v konkrétním časovém rámci.
Podpora
Každá zpětná vazba – a zejména vaše podpora (komentáře, sdílení, wishlist) – mi pomáhá posouvat Sanctu dál. Děkuji!
Líbí se vám moje práce?
Zvažte prosím podporu malým darem.
Díky vám mohu pokračovat v tvorbě – a jako poděkování se vaše jméno (nebo přezdívka) objeví v titulcích hotové hry!
Sleduj vývoj na itch.io






